Moikka kaikille!

 

Ajattelin kysellä millaisia kokemuksia teillä muilla on kirpputoreista. Millaista tavaraa olette vieneet?, mikä on ollut turhauttavinta?, oletteko saaneet paljon kaupaksi?, mitä tehdä ylijääneillä, onko jonkin tuotteen myyminen kaduttanut jälkeenpäin? Paras löytö? Kertokaa mitä mieleen tulee :)

 

Olen se joka möi käsityökirpputorilla 400 euron arvosta tavaraa. Tänään kävin hakemassa pois tavarani itsepalvelukirpputorilta, jossa pöytä oli 2 viikkoa. Myynnissä oli lähinnä käsityötavaraa; lankoja, tarroja, korttitarvikkeita, ristipistopakkauksia, kirjoja,  ja kaikenlaista pientä sälää... Ihan säikähdin kun sain tietää summan jonka sain. Kuvittelin että hyvä jos 100-150 euroa saan niin olen tyytyväinen. Loppusumma oli kuitenkin 563 euroa!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En olisi ikinä uskonut että niin paljon tulee. En laskenut vietyjen tuotteiden hintaa ollenkaan yhteen, vaan hinnoittelin ja vein tavaraa sitä mukaa kun edelliset olivat menneet kaupaksi. Että kyllä kannatti vaivannäkö :)

 

Onhan tuollaisessa itsepalvelukirppikselle viemisessä omat huonot puolensa. Se hinnoittelu ja lappujen kanssa leikkiminen meinasivat ainakin minulta viedä mehut. Olen tottunut myymään face-to-face ja keksimään hintoja siinä paikanpäällä. Sekin on toisaalta hankalaa, kun ei kiireessä ehdi miettimään hintoja, jos on monta asiakasta yhtäaikaa. Viimeksi käsityökirpparilla olin hinnoitellut tuotteet valmiiksi, joka helpotti huomattavasti sekä asiakkaita että minua. Molemmille oli heti selvää hinnat ja minulle jäi kunnia rahastaa ja saada hyvä mieli siitä että tavara saa uuden kodin.

 

Nyt vain pitäisi saada järjesteltyä tavarat jotka jäivät yli kirppikseltä. Että mitkä "raaskii" (kun nyt oon rahan makuun päässyt) antaa Fidalle ja mitkä laittaa Huuto.net:tiin myyntiin. Olen ajatellut kartoittaa Huuto.net:n käsityöaiheiset osastot, josko niitä voisi organisoida paremmin. Sieltä kun ei tahdo löytyä enää mitään.

 

Minulla oli tapana kierrellä ennen kirpputoreilla ja kotiin kantautui kaikenlaista tavaraa. Nyt olen jo muutaman vuoden ajan vältellyt ihan tietoisesti siellä käymistä, koska seuraukset ovat näkyvillä ;)

 

Ainoa asia jota olen harmitellut myynnin jälkeen oli astiasto (kupit, tassit ja lautaset). Ei juuri minkään arvoinen 70-luvun röpelöinen vihreä lasiastiasto. Sen haluaisin takaisin, muuta en ole katunut.

 

Mulle paras kirppis löytö on ollut langankerijälaite, jonka hankin yli 5 vuotta sitten. En vielä silloin tajunnut laitteen tarpeellisuutta ja hintaa, mutta nyt se on korvaamaton. Maksoin siitä aikoinani 2 euroa. Se oli hieman rikki, mutta neuvokkaana tyttönä korjasin sen itse ( huom!se ei jäänyt odottamaan korjaamista :) ). Nykyisin ko. laitteet maksavat uutena n. 50 euroa. Kerijän kanssa yhteen kuuluvat vyyhdinpuut sain isotätini perintönä.